Απίστευτο περιστατικό το πρωί της Πέμπτης σε χωριό των Τρικάλων.

Την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο – πιθανότατα από ηλεκτροπληξία,

Νομίσετε ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι καινούρια εφεύρεση; Οι περισσότεροι έχουν την εντύπωση

Πολλοί θεωρούν το 2017 ως τη χρονιά όπου έγειρε οριστικά η ζυγαριά προς ένα ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ανακοινώνουν σχέδια εξέλιξης ηλεκτρικών μοντέλων, κυρίως μπαταρίας (BEV).

Οι εξελίξεις αυτές έχουν πυροδοτήσει έντονες δημόσιες συζητήσεις, καθώς υπάρχουν πολλοί που δεν πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα φέρουν ένα καλύτερο μέλλον.

Την άποψη αυτή ενισχύει μια πρόσφατη έρευνα πάνω στα αποτελέσματα της ηλεκτροκίνησης, την οποία διηύθυνε ο Jonathan A. Lesser, πρόεδρος της Continental Economics, και η οποία δημοσιεύτηκε από το Manhattan Institute, μια από τις «δεξαμενές σκέψης» (think tanks) με τη μεγαλύτερη επιρροή στις ΗΠΑ.

Η έρευνα καταλήγει στο ότι τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) δεν θα είναι απλώς κακά, αλλά καταστροφικά για το περιβάλλον και το μέλλον μας. Επικαλούμενη στοιχεία από την Υπηρεσία Πληροφοριών Ενέργειας (ΕΙΑ) των ΗΠΑ, η έρευνα λέει ότι η χρήση EV σε μεγάλη κλίμακα «θα αυξήσει τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του θείου, οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων» σε σύγκριση με αυτές όλων των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) και των διυλιστηρίων μαζί.

Η έρευνα παραδέχεται ότι το επίπεδο των εκπομπών CO2 θα μειωθεί από τη χρήση EV, όμως η μείωση αυτή θα είναι μηδαμινή στο πλαίσιο των συνολικών εκπομπών της βιομηχανίας στις ΗΠΑ: «Θα είναι μόλις το 1% των προβλεπόμενων εκπομπών CO2 που σχετίζονται με την ενέργεια, έως το 2050». Και συνεπώς δεν θα έχει καμία ευεργετική επίδραση στην κλιματική αλλαγή.

Ενδιαφέρον είναι και το συμπέρασμα σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχουν οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το συνολικό ποσό που θα πρέπει να πληρώσουν όλοι οι Αμερικανοί για να υποστηρίξουν όσους θα αγοράσουν EV υπολογίζεται στα $100 δις (€85 δις) μόνο για την Πολιτεία της California. Το ποσό αυτό θα πληρωθεί ουσιαστικά από «πολίτες χαμηλών εισοδημάτων, που δεν μπορούν να αγοράσουν EV αλλά θα επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος του κόστους για τις υποδομές υποστήριξης [δίκτυα φόρτισης κλπ.]» 

Πηγή: drive.gr

Στο παρακάτω άρθρο του tosynergeio.gr μας δίνει μια άλλη οπτική... 

Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο πράσινα από τα συμβατικά βενζινοκίνητα αυτοκίνητα; Αν ναι, πόσο πιο πράσινα; Τι γίνεται με τις εκπομπές CO2 που παράγονται κατά την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων; Και που κάνει προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια των ηλεκτρικών αυτοκίνητων;

Ο Περιβαλλοντολόγος - Οικονομολόγος καθηγητής Bjorn Lomborg, Διευθυντής του Consensus Center της Κοπεγχάγης, εξετάζει πραγματικά το πόσο φιλικά προς το περιβάλλον είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι εάν οι ΗΠΑ είχαν 10% περισσότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα το 2020, 870 περισσότεροι άνθρωποι θα πεθαίνουν κάθε χρόνο από την επιπρόσθετη ρύπανση του αέρα. Από την άλλη μεριά αν οι ΗΠΑ είχαν 10% περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στο μέσο όρο του Αμερικανικού στόλου, 1617 άνθρωποι θα πεθαίνουν επιπλέον κάθε χρόνο από την πρόσθετη ρύπανση λόγω χρήσης του άνθρακα. Διπλάσια περισσότερους θανάτους.

Δείτε το σχετικό βίντεο και τους προβληματισμούς του και γιατί κρίναμε αναγκαίο το να το υποτιτλίσουμε. Γιατί πραγματικά η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ πιστεύει στον αντίλογο και στο ότι καμιά τεχνολογία δεν είναι πανάκια.

Το μέλλον θα δείξει τις τάσεις και πως οι Παγκόσμιοι Νομοθέτες θα αντιμετωπίσουν τελικά το όλο θέμα που θα αφορά τις μελλοντικές μας μετακινήσεις σε σχέση πάντα με την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και την μείωση των εκπομπών του CO2. 

Σίγουρα υπάρχει διασύνδεση της ρύπανσης στον τόπο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα αποτελέσματα του σχετικού βίντεο θέτουν σε αμφισβήτηση την καθαρότητα των ηλεκτρικών οχημάτων.

Είναι όμως ένας αντίλογος που ανοίγει μια βάση συζήτησης. Αν ψάξετε λίγο στο διαδίκτυο ήδη αυτό έχει ξεκινήσει και είναι πολλές οι φωνές που αντικρούουν τα επιχειρήματα των καθαρών ηλεκτρικών οχημάτων. Στην Ευρώπη αυτό φαίνεται έντονα στις Σκανδιναβικές χώρες.

Μήπως αυτός είναι και ένας λόγος που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκόσμια δεν διαφημίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Σύντομα θα έχετε την ευκαιρία να διαβάσετε ένα σχετικό άρθρο για το συγκεκριμένο θέμα.

Στην πραγματικότητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όταν διαφημίζονται, πλασάρονται συγκεκριμένα ως οχήματα «μηδενικών εκπομπών». Αλλά συμβαίνει αυτό πραγματικά;

Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο βίντεο: Πολύ σημαντικό ρόλο στον όλο μελλοντικό σχεδιασμό εκτιμάμε ότι θα "παίξουν" οι πετρελαϊκές εταιρείες που ίσως έχουν και το τελευταίο λόγο ασκώντας τις δικές τους επιρροές στις κυβερνήσεις της παγκόσμιας οικονομίας.

Εμείς έχοντας εξετάσει εκτεταμένα ως επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ είμαστε υποχρεωμένοι να δημοσιοποιήσουμε αυτόν τον αντίλογο και ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Ούτως ή άλλως ο τεχνολογικός μονόδρομος δεν θα σταματήσει μπροστά σε καμία έκθεση που θα δει το φως της δημοσιότητας και σε κανένα video που θα κυκλοφορήσει στο Youtube.

Δείτε παρακάτω δύο βίντεο τα οποία έχουν πολύ ενδιαφέρον...

Σωριάστηκε στο έδαφος και ο θάνατός του ήταν ακαριαίος - Ηταν πατέρας δύο μικρών παιδιών - Θρήνος στη Γκούρα του Φενεού

Τον θάνατο από ηλεκτροπληξία βρήκε η πιο διάσημη αλλά και "σέξι παίκτρια πόκερ" της Ρωσίας, Λίλια Νοβίκοβα. 

Το σπάνιο και τραγικό συμβάν έγινε στη Φλόριντα των ΗΠΑ και κόστισε τη ζωή ενός 45χρονου μοτοσυκλετιστή.

Θέματα κλάδου Ηλεκτρολογίας

Το video της εβδομάδας